آغاز پویش «نه به تصادف» و تأکید بر نقش روابط‌عمومی‌ها در ارتقای سلامت

در نشست خبری اجلاس مدیران روابط‌عمومی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور که در مجتمع شهدای سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد، دکتر حسین کرمانپور، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، با تشریح محورهای کاری این وزارتخانه در دولت چهاردهم، بر اهمیت نقش روابط‌عمومی‌ها در ارتقای سلامت عمومی، کاهش تصادفات، بهبود وضعیت جمعیت و توسعه گردشگری سلامت تأکید کرد

به گزارش وب دا، دکتر کرمانپور با قدردانی از تلاش خبرنگاران حوزه سلامت به‌ویژه در دوران کرونا، گفت: اگر همراهی رسانه‌ها نبود، مدیریت بحران کرونا به‌این شکل موفق پیش نمی‌رفت.

 وی افزود: ۱۴ محور کلان در وزارت بهداشت تعریف شده که بخشی از آن در حوزه اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی است؛ از جمله دیابت، فشار خون، مصرف منطقی دارو، آلودگی هوا، سلامت روان، خودمراقبتی و حضور در بحران‌های سلامت.

آغاز پویش ملی «نه به تصادف» در مشهد

رئیس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت با اشاره به حجم بالای مرگ‌ومیر ناشی از سوانح ترافیکی گفت:سالانه نزدیک به ۲۰ هزار نفر در جاده‌ها جان می‌بازند و تصادفات سومین عامل مرگ ایرانیان است. بدتر آنکه بیشترین قربانیان در سنین ۵ تا ۳۰ سال قرار دارند؛ سنی که موتور محرک توسعه کشور است.

وی از آغاز رسمی پویش «نه به تصادف» در مشهد و در شب میلاد حضرت فاطمه(س) خبر داد و افزود: هدف ما فقط یک پویش ۴۰ یا ۵۰ روزه نیست؛ این بار برنامه‌ای منسجم طراحی شده تا با کمک دانشگاه‌ها، رسانه‌ها، هنرمندان و دانش‌آموزان بتوانیم میزان تصادفات را به‌صورت ملموس کاهش دهیم.

دکتر کرمانپور با اشاره به هزینه‌های اقتصادی تصادفات اظهار کرد:حدود ۶ درصد تولید ناخالص داخلی کشور صرف تصادفات و پیامدهای آن می‌شود؛ رقمی که از مجموع بودجه حوزه سلامت نیز بیشتر است. اگر همین منابع صرف ایمنی جاده، خودرو و سلامت مردم شود، تحول بزرگی ایجاد خواهد شد

جمعیت و جشنواره ایران جوان

وی با اشاره به چالش جمعیت و نقش وزارت بهداشت در آگاهی‌بخشی عمومی گفت:وزارت بهداشت مأموریت دارد حافظ سلامت جمعیت باشد. توجه مردم به موضوع جمعیت ضروری است و یکی از ابزارهای اثرگذار، جشنواره عکس ایران جوان است.

دکتر کرمانپور اعلام کرد که در دوره جدید جشنواره، بیش از ۲۴۰۰ عکاس شرکت کرده‌اند و ۱۴ هزار اثر ارسال شده است؛ رقمی که نسبت به دوره قبل رشدی ۱۰ برابری را نشان می‌دهد و بیانگر توجه نسل جوان به موضوع جمعیت است.

توسعه گردشگری سلامت؛ هدف ۸.۷ میلیارد یورویی

وی با اشاره به ظرفیت بالای ایران در حوزه توریسم سلامت، به‌ویژه در استان خراسان رضوی، گفت:براساس برنامه هفتم توسعه، باید حدود ۸.۷ میلیارد یورو از محل گردشگری سلامت، صادرات دارو و تجهیزات و جذب دانشجوی بین‌المللی درآمد ارزی کسب کنیم.

دکتر کرمانپور از طراحی برند ملی گردشگری سلامت ایران توسط وزارت بهداشت خبر داد و افزود: به‌زودی این برند رونمایی می‌شود و استان‌ها باید در استقرار و توسعه آن نقش‌آفرینی کنند.

نقش محوری روابط‌عمومی‌ها

وی با تأکید بر اینکه سلامت باید جلوه‌گر شود و از تمرکز صرف بر درمان فاصله بگیریم، خطاب به مدیران روابط‌عمومی دانشگاه‌ها گفت:مشکلات استان خود را شناسایی کنید و تبدیل به ضربان‌ساز حرکت‌های بزرگ شوید. بسیاری از مسائل سلامت از دل استان‌ها قابل حل است، نه فقط از مرکز.

دکتر کرمانپور در پایان با اشاره به نیاز جامعه به نشاط اجتماعی گفت:حال خوب مردم امانت دست ماست. اگر روابط‌عمومی‌ها با انرژی و زبان مردم وارد شوند، می‌توانیم گرهی از مشکلات سلامت باز کنیم و حال خوب را در جامعه گسترش دهیم.

00024.jpg - 75.58 kB

000021.jpg - 113.91 kB

00022.jpg - 115.44 kB


 


IMAGE

شعار سال 1404 : سرمایه گزاری برای تولید

تاریخ بروز رسانی :

پنجشنبه, ۲۰ آذر ۱۴۰۴