راه اندازی درگاه بین المللی سلامت ایران در راستای ساماندهی گردشگری سلامت
- بازدید: 264
معاون بین الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به برنامه ریزی برای راه اندازی درگاه بین المللی سلامت ایران در این دانشگاه اظهار کرد: این درگاه به منظور ساماندهی امور بینالملل گردشگران سلامت ایجاد می شود و متقاضیان میتوانند از طریق آن برای دریافت خدمات بهداشتی، درمانی، آموزشی، غذا و دارو و پژوهش در ایران اقدام کنند.
دکتر شاپور بدیعی در حاشیه نشست با مسئولان معاونت بهداشت دانشگاه که به منظور ارائه راهکارهای افزایش تعاملات بین المللی و برنامه ریزی در خصوص راه اندازی درگاه بین المللی سلامت ایران برگزار شد در گفتگو با وب دا خاطر نشان کرد: یکی از مهمترین اقدامات حوزههای بینالملل،افزایش سطح تعامل و همکاری با دیگر کشورها بوده و معاونت بینالملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم در همین راستا توسعه مراودات و همکاریهای مشترک با دانشگاههای کشورهای همسایه را در دستور کار خود قرار دادهاست که راه اندازی این درگاه گام مهمی در تحقق اهداف مذکور خواهد بود.
وی افزود: ایران به دلیل تجهیزات سطح بالای پزشکی، ارزان بودن خدمات و وجود متخصصان توانمند در عرصه پزشکی، یکی از مقاصد مطلوب و جذاب برای گردشگران سلامت و بیماران خارجی است، اما برای جذب و حفظ این گردشگران نیاز به ارائه خدمات با کیفیت و استاندارد بینالمللی داریم. در این راستا درگاه بینالملل سلامت ایران به عنوان یک پل ارتباطی بین متقاضیان خارجی و ارائه دهندگان خدمات بهداشتی و درمانی در ایران طراحی شده است.
معاون بین الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: این سامانه به صورت آنلاین و چندزبانه (فارسی، انگلیسی و عربی) فعالیت میکند و متقاضیان میتوانند با وارد کردن اطلاعات شخصی خود، درخواست خود را برای دریافت خدمات در ایران ثبت نمایند. سپس این درخواستها در کوتاه ترین زمان بررسی می شود و با توجه به نوع خدمات، هزینهها و زمانبندی، اپراتورهای مربوطه پیشنهادات خود را به متقاضیان ارائه میدهند.
دکتر بدیعی با بیان اینکه طراحی این سامانه در حال حاضر در حوزههای بهداشت ، درمان، آموزش، غذا و دارو و پژوهش در حال انجام است، گفت: در حوزه بهداشت، کارگروه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد خدماتی که در این زمینه مد نظر است، به افراد در خارج از کشور معرفی خواهند کرد.
نماینده معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در این نشست با اشاره به خدمات قابل ارائه در این درگاه اظهار کرد: برگزاری کلاسهای آموزشی بهورزی، استفاده از ظرفیت خیرین سلامت از خارج از کشور، جذب نیروی ارائه دهنده خدمات سلامت، بستههای آموزشی بهداشتی جهت اطلاع افراد در خارج کشور، ارائه خدمات مشاوره روان، مشاوره تغذیه و مشاور طب ایرانی به صورت ویدیو کال یا تله مدیسین از جمله این خدمات محسوب می شود.
دکتر ابراهیمی مدیرسایت بین الملل سلامت ایران نیز در این نشست اظهار کرد: محتوای این سامانه بایستی آنقدر جامع باشد که بتواند هرگونه نیاز افراد از خارج در حوزه های مختلف پزشکی، بهداشتی، دارو و اموزش را برطرف نماید و یکی از اقدامات مهم هر معاونت انتخاب یک کارشناس با مهارت و تسلط بالا در امور مربوط به مرکز خود می باشد تا اپراتور بتواند پس از دریافت اطلاعات از فرد خارج از کشور موضوع را با کارشناس معاونت مربوطه مطرح و پاسخ لازم را در اسرع وقت به مخاطب اعلام نماید.