رضایت بیمار مهمترین جنبه کیفیت خدمات است/نگاه عادلانه باید در بخشها و حوزههای نظام سلامت جاری باشد
- بازدید: 324
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تأثیر برون سپاری در سرعت خدمات رسانی، کیفیت ارائه خدمات، افزایش میزان رضایت مندی و رعایت حقوق بیماران دیده شده و معتقدیم که رضایت بیمار مهمترین جنبه کیفیت خدمات است.
به گزارش وب دا، دکتر محمدعلی کیانی در نشست با مدیران دانشگاه علوم پزشکی مشهد، اظهار کرد: بحث برون سپاری و بهرهوری منابع انسانی موضوع بسیار مهمی بوده و زمانی میتوانیم این بهرهوری را داشته باشیم که رضایتمندی نسبی داشته باشیم.
وی تصریح کرد: در کتاب مدیریت، یکی از 3 گانههای اساسی موضوع رضایتمندی در گروی بهرهوری بوده و برای داشتن بالاترین میزان رضایتمندی باید بهترین نوع عملکرد مدیریتی را توسط مدیران مجموعههای وابسته به دانشگاه علوم پزشکی مشهد شاهد باشیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه رضایت بیمار مهمترین جنبه کیفیت خدمات است، خاطرنشان کرد: رعایت حقوق بیماران در ارائه خدمات بهداشتی و درمانی امری اجتناب ناپذیر و برون سپاری خدمات به عنوان یک راه حل اساسی در بهبود بیماری، کاهش هزینه بیمار و اثربخشی حداکثری در نظام سلامت بوده است، موضوعی که در بسیاری از کشورهای دنیا مطرح بوده و هست.
دکتر کیانی با ذکر این نکته که نوع تفکر مدیریتی در راستای موفقیت در مسیر اهداف سازمانی بسیار مهم بوده و هست، تأکید کرد: سازمانها همواره راه حلها و راهبردهای جدیدی را برای توسعه و افزایش مزیت رقابتی خود جستجو میکنند و برون سپاری یکی از این راهبردها بوده که از طریق کاهش و کنترل هزینههای عملیاتی، استفاده از مهارتهای متخصصان، تمرکز بر توانمندیهای محوری و بهبود کیفیت خدمات منجر میشود.
وی اضافه کرد: استفاده از نیروی متخصص و تحصیل کرده در هر حوزه کاری موجب کیفیت بیشتر و اثربخشی بهتر خدمات ارائه شده در آن حوزه میشود و استفاده بهجا از نیروی متخصص و توانمند موجب تقویت تعهد سازمانی، افزایش برون سپاری و بهرهوری بیش از پیش میشود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تأکید بر اینکه در ارزشیابیها موضوع عدالت و حقالناس باید بهطور ویژه مورد توجه واقع شود و در بحث ارتقاء شغلی هم باید متناسب با توانمندیها، اثرپذیریها و سوابق شغلی اقدام شود، گفت: همچنین بر برگزاری جلسات مستمر پرسنل آموزشی تأکید داریم تا آن نیرو ،کار خود را به بهترین شکل ممکن و متناسب با شیوههای نوین و بهروز انجام دهد، زیرا معتقدیم که هرچه قدر نیرو کارآمدتر، آشناتر و توانمندتر باشد، به همان نسبت نوع عملکردش هم اثربخشتر بوده و خدماتدهیاش هم با رضایتمندی بیشتری همراه است.