پاسخگویی روزانه به هزار تماس تلفنی در شرایط عود بیماری کرونا
- بازدید: 67
مسئول سامانه 191 دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: سامانه 191 در شرایط عود بیماری کرونا روزانه به هزار تماس پاسخ می دهد .
دکتر زهرا اباصلتی در گفتگو با وب دا با اشاره به اینکه سامانه 191 هر روز از ساعت 7 و 30 دقیقه صبح تا ساعت 22 آماده پاسخگویی به سوالات مردمی است ، خاطر نشان کرد: در شرایط عادی بیماری روزانه 700 تا 800 تماس تلفنی با سامانه 191 انجام می شود.
وی با بیان اینکه طی تماس های تلفنی، براساس شرایط بیمار، راهنمایی های لازم به وی ارائه می شود، گفت: با توجه به علایم بیماری توصیه می شود که بیمار در خانه بماند یا به مراکز منتخب کرونا ارجاع داده می شود ویا در شرایط حاد، بیمار به مراکز تخصصی سطح دو و بیمارستانها ارجاع داده می شود.
دکتر اباصلتی با اشاره به اینکه افرادی که بیماری زمینه ای دارند و یا مشکلات خاصی دارند نیز به مراقب سلامت منطقه ارجاع داده می شوند، عنوان کرد: اگر مادر بارداری و یا بیماری مبتلا به بیماریهای زمینه ای دچار ابتلا به کرونا شود زمینه دریافت مراقبت های حضوری و غیر حضوری برای وی فراهم می شود.
مسئول سامانه 191 دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه افرادی نیز با این سامانه تماس می گیرند که متقاضی بستری شدن در نقاهتگاه ها و یا نیازمند کمک های معیشتی هستند که به بسیج جامعه پزشکی ارجاع داده می شوند تا خدمات لازم را دریافت کنند، عنوان کرد: خوشبختانه در رضایت سنجی از تماس مخاطبین انجام شده تا کنون 97 و نیم درصد مخاطبین از خدمات سامانه 191 رضایت داشتند.