کاهش بار استرس جامعه با پاسخگویی کارشناسان سامانه تلفنی 191
- بازدید: 57
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: کارشناسان سامانه تلفنی پاسخگویی به سئوالات مردمی کرونا (191)، با داشتن مهارت ارتباطی و سعه صدر در کاهش بار استرس جامعه در بحران کرونا نقش بسزایی ایفا می کنند.
به گزارش وب دا، دکتر مهدی قلیان که در وبیناری با حضور همکاران شاغل در سامانه 191 دانشگاه سخن می گفت، خاطر نشان کرد: سامانه پاسخگویی 191 به عنوان سطح صفر ارائه خدمات در بحران کرونا، نقش موثری در ارائه راهنمایی، مشاوره و توصیه های کاربردی به مردم دارد.
وی با اشاره به اینکه مردم می توانند در صورت مشاهده هرگونه علائم مشکوک در خود و یا داشتن هر سئوالی در خصوص کرونا با این سامانه تماس بگیرند، گفت: کارشناسان این حوزه با مهارت کامل، پاسخگوی سئوالات مردمی براساس منابع علمی و دستورالعملهای کشوری معتبر بوده و در صورت نیاز، با توجه به شرح حال و علائم اعلام شده ، ضمن ارائه توصیه های بهداشتی ، موارد نیازمند به درمان را براساس شدت علائم به مراکز خدمات جامع سلامت منتخب کرونا و یا مراکز درمانی و بیمارستانها ارجاع می دهند.
دکتر قلیان با اشاره به اینکه سامانه 191 از تردد بی مورد افراد مشکوک و مبتلا و سردرگمی ایشان در جامعه پیشگیری می کند گفت: این سامانه یکی از علل مهم جلوگیری از مراجعات بی مورد و ازدحام مردم در مراکز درمانی می باشد.
سامانه پاسخگویی تلفنی به سئوالات مردمی (191) در سه شیفت کاری از ساعت 8 الی 23 آماده پاسخگویی به سئوالات مردمی در زمینه کرونا می باشد.