ایجاد بیش از 15000 مسیر سبز برای تسهیل حرکت آمبولانس‌ها

03.jpg - 11.65 kB مدیر حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: بیش از 15000 مسیر سبز برای تسهیل حرکت آمبولانس‌ها و کاهش زمان رسیدن بر بالین بیماران و مصدومان  ایجاد شد تا زمان انتقال بیماران و مصدومان بدحال در انجام مأموریت‌ها با همکاری سازمان ترافیک  کاهش یابد.

دکتر یزدانی در گفتگو با وب دا با اشاره به اینکه بازسازی یک دستگاه آمبولانس و شروع بازسازی 9 دستگاه آمبولانس، ساخت اولین گرمکن سرم جهت آمبولانسها و نصب اینورتر و طراحی و نصب بورد  جهت کابین عقب آمبولانسهای بازسازی شده  و  بورد الکترونیکی  و اینورتر برق جهت کابین عقب آمبولانسهای بازسازی شده از دیگر اقداماتی است که برای ارائه خدمات بهتر در حوزه پیش بیمارستانی انجام شده است، اظهار کرد: ساخت و تجهیز و راه اندازی سایت رادیویی کبکان درگز ، کالیبراسیون کلیه تجهیزات پزشکی پایگاههای اورژانس115 شهرستان مشهد، ساخت و بهره برداری از 3 پایگاه استاندارد در اورژانس 115 مشهد  و کلنگ زنی ساخت پایگاه و  تجهیز 4 پایگاه راه اندازی شده به امکانات اداری، رفاهی، پزشکی و رادیویی نیز در راستای ارائه خدمات درمانی پیش بیمارستانی مطلوب به مردم شهرستان ها است.

وی با بیان اینکه مرکز پایش خدمات درمانی(MCMC )همانند پلي بين بيمارستانهای استان و استان های مجاور با مراكز درماني تخصصي بوده است، بیان کرد: مهمترين وظيفه اين ستاد مديريت ، نظارت و ارتقاء سطح كمي و كيفي فرايند انتقال بيماران بين مراكز درماني به منظور دريافت خدمات تخصصي مناسبتر و بيشتر درماني ، پاراكلينيكي مي باشد.

دکتر یزدانی با اشاره به اینکه راه اندازی سرورکنفرانس های صوتی و تصویری و برگزاری کلیه دوره های آموزشی به صورت وبینار در شرایط کرونایی به منظور آشنایی هر چه بیشتر پرسنل با نحوه برخورد با بیماران کرونایی از دیگر خدماتی بود که به منظور حفظ سلامتی نیروها در هنگام ارائه خدمت انجام شده است، عنوان کرد: در دوران کرونا 20 جلسه منظم کنترل عفونت در حوزه مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی در خصوص مقابله با کرونا، برگزار شد علاوه براین تدوین  و انجام برنامه ضد عفونی کردن آمبولانس ها در تمام مأموریت‌ها به صورت روتین با خرید و توزیع 40 سم پاش 2 لیتری و سه دستگاه مه پاش انجام شد.

وی با بیان اینکه افزایش ظرفیت پاسخگویی تلفن اورژانس 115 با استفاده از پرسنل داوطلب از بیمارستانهای تابعه و همکاران  ستادی و مسئولین مناطق اورژانس 115 مشهد انجام شد تا به سوالات مردمی پاسخ داده شود، عنوان کرد: پیگیری و مراقبت از 250 نفر پرسنل مشکوک به بیماری و ثبت و بررسی نتایج آزمایشات و روند درمان و تنظیم تعداد توزیع وسایل حفاظت فردی به تناسب مأموریت انجام شده به تفکیک هر آمبولانس و پایگاه از دیگر خدماتی بود که در این دوران انجام شد.

دکتر یزدانی با اشاره به اینکه نظارت مستمر بر امور پایگاهها و آمبولانس ها و ارائه خدمت به بیماران و راه اندازی مرکز پاسخگویی با شماره مختص دانشگاه  و سپس 191 در مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی دانشگاه با حضور کارشناسان بهداشت، درمان و روابط عمومی به منظور پاسخگویی به نیاز مردم و ارجاع بیماران براساس وخامت حال آنها نیز در دوران کرونا انجام شد، عنوان کرد: در دوران کرونا اورژانس پیش بیمارستانی به عنوان خط مقدم همراهی بیماران کرونایی هستند تا خدمات اولیه و اورژانسی را به بیماران ارائه کنند.


IMAGE

شعار سال 1403 : جهش تولید با مشارکت مردم

تاریخ بروز رسانی :

چهارشنبه, ۱۰ بهمن ۱۴۰۳